Blij en dankbaar

 

Ik voel me blij.

Ik voel me dankbaar.

 

Vanmorgen rustig opgestart met de meiden. Wat een verschil met hoe dat een paar jaar geleden nog ging. Toen was het ‘s morgens haasten geblazen om op tijd op mijn werk te komen.

Menig keer vloog de haarborstel door de kamer nadat ik die weer eens had laten vallen bij het kammen van de haren van mijn meiden. En dat ging dan gepaard met een brul vanuit mijn tenen.  Wauw, wat zat er toen nog veel woede en frustratie in mij bedenk ik me nu. Wat is er veel gebeurd intussen….

 

De meiden een kaartje laten trekken voordat ze naar school gingen, en de tekst die op het kaartje staat kunnen ze gedurende de dag weer terug halen mocht dat wenselijk zijn.

Isa had het kaartje;” Wees vandaag extra aardig voor iemand die je ooit geplaagd of gepest hebt”. Daar kon ze weinig mee aangezien Isa geen pester is, maar wellicht mag ze dan wat aardiger zijn tegen zichzelf vandaag. Je kunt jezelf nl oook behoorlijk pesten met bepaalde gedachtes.

Nadine trok het kaartje;” Vandaag blijf ik in mijn kracht, ook al zit het soms even tegen”.

Dat was een hele mooie kaart en daar kon ze zeker wat mee aangezien ze op het moment spanningen ervaart m.b.t school, met name een juf

Reactie schrijven

Commentaren: 0